پرتال کتابخانه قرآن و عترت یزد | یزد

}

خوش آمدید


(035)-36252555

این کتابخانه توسط خانواده شهیدان پاکنژاد در سال 1376 تأسیس شد. مساحت این کتابخانه 625 مترمربع و زیربنا کتابخانه 970 مترمربع و در سه طبقه تأسیس شد.

کتابخانه

هفته بعد

در روز شنبه از ساعت 07:30 باز خواهد بود

خدمات کتابخانه


اگر امکان مراجعه حضوری به کتابخانه را ندارید می توانید با مراجعه به پرتال کتابخانه و انتخاب گزینه (پرسش از کتابدار) سوالات خود در مورد خدمات، ساعت فعالیت، قوانین و مقررات، درخواست مقاله و کتاب و ... را بپرسید و ما در سریع ترین زمان جواب سوالتان را از همان طریق یا ایمیل ارسال خواهیم کرد.
بخش استان شناسی با هدف معرفی و دسترسی به آثار مفاخر و نویسندگان استان یزد پاسخ به نیازهای اطلاعاتی بومی و محلی اعضای کتابخانه های عمومی را فراهم کرده است.
اعضای محترم می توانند از بین کتاب­های کتابخانه حداکثر تعداد 5 نسخه کتاب به مدت دو هفته امانت بگیرند. امانت یا بصورت موقت و برای مطالعه در سالن مطالعه و یا برای امانت خارج از کتابخانه انجام می شود. کتاب های مرجع امکان امانت به بیرون کتابخانه را ندارند و صرفا جهت استفاده در کتابخانه می باشند.
اگر قصد مطالعه کتاب های مرجع و یا تنها بخشی از کتابی را دارید، یا صرفاً امکان مطالعه در فضاهای داخل کتابخانه را دارید می توانید تعدادی از منابع را با هماهنگی کتابدار در داخل مطالعه نمایید.
کتابخانه مجهز به سیستم Wifiرایگان می باشد به گونه ای که روزانه به اعضای کتابخانه 100 مگابایت حجم تعلق می گیرد .
کتابداران در این خدمت فهرستی از یک مجموعه کتاب یا منابع خواندنی در یک موضوع و یا از نویسنده خاص را برای کمک به استفاده کننده در تشخیص، وجود، یا شناسایی یک کتاب یا هر ماده ی دیگر تهیه می کنند. این فهرست بر اساس نیاز و یا درخواست و تقاضای عضو کتابخانه تهیه می شود؛ یا به تناسب و بر اساس ملاحظاتی نظیر مناسبتهای مذهبی، ملی، حوادث و رویدادهای فرهنگی و غیرفرهنگی، در کتابخانه تهیه و در اختیار اعضا قرار می گیرد.
اعضا محترم می توانند کتاب های در دست امانت که مهلت امانت آن ها به پایان رسیده است، از طریق سامانه شخصی خود در سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی کشور به آدرس(www.samanpl.ir)یا با تماس تلفنی با کتابخانه یا حضوری، برای یک دوره دیگر در صورت رزرو نبودن تمدید کنند.
با مراجعه آنلاین به سامان (سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی) می توانید کتاب های مورد علاقه تان را در بیش از 40 میلیون نسخه کتاب موجود کتابخانه های عمومی و یا منابع یک کتابخانه خاص (در پرتال آن کتابخانه) جستجو کنید.
دسترسی به مقالات فارسی و غیر فارسی، مقالات همایش ها، پایان نامه ها و... در پایگاه های اطلاعاتی معتبر داخلی و خارجی به صورت حضوری و درخواست از کتابداران یا بصورت غیرحضوری( ثبت درخواست در نرم افزار سامان، ارسال ایمیل و یا تلفن) امکان پذیر است. همچنین امکان اصلاح گرامری متون و همانندجویی مقالات و متون علمی در کتابخانه های عمومی فراهم است.
چنانچه کتاب مد نظر شما در امانت شخص دیگری باشد، می توانید رزرو تلفنی یا به صورت شخصی از طریق سامانه samanpl.ir و یا حضوری کتاب مورد نظرتان را رزرو نمایید. بعد از بازگشت کتاب به کتابخانه، 48 ساعت فرصت دارید تا برای دریافت کتاب به کتابخانه مراجعه فرمایید.امکان رزرو امانت کتاب از طریق اینترنت، یا به صورت تلفنی و یا حضوری ارائه می شود.
فضای وسیع و دلنشین در محیطی آرام با میزها، صندلی ها، نور و دمای مناسب برای مطالعه در کتابخانه فراهم شده است.
با عضویت سراسری می توانید تنها با عضویت در یک کتابخانه از کلیه کتابخانه های سراسر کشور که به این سامانه متصل می باشند خدمات دریافت کنید. بدین منظور با مراجعه به کتابخانه و درخواست عضویت و یا تغییر عضویت کتابخانه ای به عضویت سراسری می توانید با مراجعه به تمامی کتابخانه‎های کشور از خدمات امانت کتاب آنها استفاده کنید.
فضای آموزشی شامل میز و صندلی و وسایل آموزشی جهت برگزاری کلاس های تئوری فراهم شده است.
کتابخانه دارای بخش کودک زیبا و جذاب با منابع و نشریات، اسباب بازی، وسایل کمک آموزشی می باشد. خدماتی از قبیل قصه گویی، آموزش کاردستی و نقاشی، بلندخوانی کتاب و کلاس های آموزشی در این بخش ارائه می شود.
مجموعه ای از کتاب‎ها، جزوات و سایر منابع ساده‎سازی شده برای استفاده اعضای سوادآموز، نوسوادان و نوآموزان فراهم شده است.
کتابخانه های عمومی مجموعه ای غنی از منابع در تمامی موضوعات را دارند. کتاب داران، کتاب ها را بر اساس اصول مشخص در قفسه ها سازماندهی کرده اند تا بازیابی و یافتن کتاب مورد علاقه تان را آسان کنند. شما می توانید کتاب های مورد نظرتان را با جستجو در نرم افزار و مطالبه از کتاب داران دریافت کنید و یا خودتان از روی قفسه انتخاب کنید و بردارید.
خدمات مرجع مجموعه فعالیت هایی است که به منظور ایجاد رابطه میان نیازهای اطلاعاتی اعضاء و منابع اطلاعاتی صورت می گیرد. هدف خدمات مرجع کمک به مراجعه کننده برای بهره گیری از مجموعه کتابخانه و منابع خارج از کتابخانه برحسب نیازهای اطلاعاتی است. همچنین در بخش مرجع کتابخانه، کتبی چون دایره المعارف ها، اطلس ها ، فرهنگ ها ، دانشنامه ها و غیره موجود می باشد که فقط قابل استفاده در محیط کتابخانه بوده و قابل امانت به خارج از کتابخانه نیستند.اعضا محترم می توانند کتب مرجع را داخل کتابخانه استفاده کنند و همچنین اعضا با معرفی کتاب به شکل حضوری، مجازی یا تلفنی مشاوره و راهنمایی می شوند.
در کتابخانه نشریات روزآمد، در موضوعات مختلف و برای گروه های سنی مختلف تهیه و به صورت رایگان در اختیار اعضاء قرار می گیرد.
تعدادی قفسه نوجوان در کنار مخزن اصلی قرار گرفته است، که کتاب های مناسب گروه سنی نوجوان در آن قرار دارد و با برچسب زرد رنگ مشخص شده است .
در بخش نورسیده‎ها جدیدترین کتاب‎های دریافتی قرار می گیرد که به این طریق اعضا با آن کتاب ها آشنا شده و می‎توانند آن‎ها را به امانت ببرند.

ویدیو کتابخانه

;
اعضاء

870

اعضاء جدید در ماه گذشته

59

اعضاء کودک

176

مجموع کتب

31,769

کتب جدید در ماه گذشته

186

کتب کودک

4,148

امانت سال گذشته

13,199

امانت ماه گذشته

1,265

امانت ماه گذشته اعضاء کودک

330

رویدادهای کتابخانه

در حال بارگیری . . .

تازه های کتاب

90 کاردستی برای بهار

  • نویسنده: آنیتا ون سان؛ترجمه ی فرزاد رئیس دانا
  • ناشر: قدیانی، کتابهای بنفشه
  • سال نشر: 1402
  • مترجم: مترجم: رئیس دانا
  • موضوع: ; کاردستی -- الگوها

دیرتر اما بهتر

  • نویسنده: پریسا گودرزی، محسن شعبانی
  • ناشر: نیک مان
  • سال نشر: 1402
  • موضوع: ; Conduct of life -- Fiction

با دست ما آسان شود

  • نویسنده: پریسا گودرزی، محسن شعبانی، راحله ابراهیمی
  • ناشر: نیک مان
  • سال نشر: 1402
  • مترجم: نویسنده همکار: شعبانی, نویسنده همکار: ابراهیمی
  • موضوع: ; Decision making in adolescence

تازه های نشریه

رایحه زندگی

رایحه زندگی

  • ناشر: تهران
  • موضوع: ; اطلاعات عمومی
رشد کودک

رشد کودک

  • ناشر: تهران
  • موضوع: ; کودکان -- آموزش
موفقیت

موفقیت

  • ناشر: تهران
  • سال نشر: 1377 -
  • موضوع: ; موفقیت -- نشریات ادواری

اخبار و اطلاعیه



اطلاعیه
اخبار و اطلاعیه
   

سامانه «ارتباط با کتابدار»

با هدف توسعه خدمات غیرحضوری در کتابخانه های عمومی و بهبود و ارتقاء روند ارائه خدمات مرجع مجازی، سامانه ارتباط با کتابدار در تمامی پرتال کتابخانه های عمومی متصل به سامانه مدیریت فعال شده است. ایجاد و ... اطلاعات بیشتر



اطلاعیه
اخبار و اطلاعیه
   

دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی

پاسخ به سوالات متداول در خصوص دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی سوال: آیا دسترسی به متن کامل مقالات جستجو شده وجود دارد؟ پاسخ: بلی سوال: آیا برای جستجو و دریافت مقاله و منابع نیازمند به ثبت ... اطلاعات بیشتر



اطلاعیه
اخبار و اطلاعیه
   

راهنمای دسترسی به خدمات «طاقچه بی نهایت»

برای دسترسی به کتابخانه طاقچه بی نهایت لطفا مراحل زیر را انجام دهید: در ابتدای امر، از طریق این لینک (کلیک کنید) در شبکه مجازی کتابخوانان در پیام رسان بله ، عضو شوید. از طریق این شبکه اجتماعی ... اطلاعات بیشتر



اطلاعیه
اخبار و اطلاعیه
   

سامانه نظرسنجی اعضا کتابخانه های عمومی

همکاران گرامی و ارجمند اعضاء و مراجعان کتابخانه عمومی، یکی از ارکان اساسی کتابخانه و محور همه خدمات، فعالیت ها، برنامه ها و منابع کتابخانه های عمومی هستند. بهره گیری از دیدگاه و نظرات مراجعان و اعضاء ... اطلاعات بیشتر